2009/12/01

abovv

Yine onun bunun bloguna bakıyodum (bu sefer benimkinden next blog tuşu ile ilerlenebilenler ama sadece) (yani balıketli türk teyzelerin evde beylerini beklerken, çocuk da okuldayken ya da uyurken yemek tarifi yazıp bebek resmi ekledikleri blogları) (öyle demeyin çok komik bazıları) (faydalı da; badem ezmesi tarifi aldım demin, naaaaber!), yaratıcı teyzelerden biri kakaolu kekine şu adı vermiş: Kunta-Kinte. Bununla da yetinmemiş, hani göndermesini anlamayanlar olursa diye paranthetical info koymuş (sadece ben mi kullanıcam parantez di mi) Zenci Kek. Abovvv diyorum sadece.


Bir de, geçenlerde bir diğer sıkıcı response paperımı yazarken fark ettim ki biz (Türkçede yani) Amerikan yerlilerine (ki bu da doğru ifade olmasa gerek) hala utanmadan sıkılmadan "kızılderili" diyoruz. Amerikalılar bile (olanca dangozluklarıyla) yapmıyo bu kadarını. Var mı acaba benim bilmediğim başka bir ifade? Yoksa yerli mi? Edebiyat öğretmeni teyze&eniştelere sormak ilazım.

10 comment allez-vous?:

gp maksimov said...

e biz onnardan oorenmisiz (redskins), arti native'den daa ii bence. Native en iirenci bea, sen doga ile icli dislisin biz kulturle demek gizliden.

Caucasian desen kafa tasi bicimine gore belirlenmis, "beyaz"dan 10kat daa irkci!

Indian, black, white. bunnar en guzeli.

said...

hmm. sağ baştan başlıyorum o zaman

native'i seviyorum ben. niye dersen, sen doğa ile içli dışlısın biz ise kültürle ilimle bilimle dediğin zaman aslında "beyaz" bakışaçısına göre aşağıladığımızı düşünüyorsun. ama bu insanlar için belki de daha doğru doğayla içli dışlı olmak. yani sen adama "hop, senin tanımında doğa var, benimkinde okul var laboratuvar var" dediğinde adam da sana "evet tam üstüne bastın, ayağını çek" diyebilir mutlulukla. ha ama ben de indian diyorum genelde, o ayrı.

phrenology ve de physiognomy bilgim gossett'la sınırlı, ikinci noktana bişi demicem o yüzden. ama burda da, ben de white diyorum. Siyahlar için de black. african american'dan pek hazetmiyorum, o anca ayrişamerikan polişamerikanlar falan için de yuroamerikan kullanılsaydı olurdu.

ben de bu üçlüyü kullanıyorum zaten. ama türkçede ne kullanıyoruz kızılderili yerine, benim merak ettiğim buydu.

yani, niye celallendin anlamadım bilader! valla ırkçı değilim!

gp maksimov said...

celalenmedim ki... burda bi radya sovunda evsahibi beyaz, konuk kizilderiliye native deyip duruodu. redskin abi de israrla "we indians" demekte idi. beyaz salak "o colonizer'in lugati, siz buranin yerlisisiniz, kendinize native demeniz daha yahsi" dedi. Indian abi patladi "birak bari kendimize nasi sesleneceimize de biz karar verelim" die. Bi de ekledi "indian daa guzel, bolece siz beyazlarin burayi hindistan zannedecek kadar aptal olduunuzu unutturmuo bize."

Turkce'de bi de amerikan yerlisi var ama bayik bi kavram ingilizce muadili gibi. kullanmam.

said...

güzel demiş indian amca. hatta hemen bu geceki response paperımı bu enstantane (estantene? enstantene? allaaaam kafam karıştııı!) ile süsleyeyim, 4 satır kazancım olsun. bu hispanic/chiacano-a/latino-a kullanımında da varmış o güç dengesi-colonizerın söylemi. anca öğrendim ben bu yaşımda. neyseki bilmeden doğrusunu yani efenim consciously politicized olanını kullanıyomuşum!

peki ama bilader, mesela geldiler, kafana silah dayadılar, dediler ki "kızılderili ırkçı, amerikan yerlisi 'bayık', e peki ne kullanacaksın? Çabuk, 10 saniyen var. yoksa kendini ölmüş bil" ne dicen?

gp maksimov said...

madafaka derim herhalde =) 10 saniyede cevap verdim...

said...

of pof, blog bi kere de hayırlara vesile olsun, bi kelam öğreneyim dedim olmadı. piki.

gp maksimov said...

e 10 saniye! Dakota derim herhalde, bi tek onlar kaldi dillerini konusan (Lokata ve Nakota kuzen diller sonucta, onlari da kapsasin).
Dakota iimis...

bi de su word verification'i kaldirsan, dunya cok daa guzel bi yer olucak...

said...

o ne ki? (dakota değil tabi, wv)

gp maksimov said...

customize>settings>comments...scroll down 2 "show word verification for comments": click hell "no!"

said...

mersi. bilgisayar/blog illiterate'ım ben.

 
Blogger design by suckmylolly.com